DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

DK


Frost Death Knight Guide
autor: Nhuwaen
 

1. Frost
2. Talenty
    2.1  Buildy
    2.2  Glyphy
3. Gear
    3.1  Staty
    3.2  Dual Wield vs. 2-Hand
    3.3  Capy
    3.4  Runeforging
    3.5  Gemy
    3.6  Enchanty
4.  Profese
5.  Rotace
6.  Consumables
7.  Playstyle
    7.1  Tipy  
    7.2  Macra
    7.3  Setupy
    7.4  Addony

 

1.  Frost Death Knight


Frost je spec directů, velká čísla, instantně, malá závislost na DoTkách. Bez nutnosti zvládat peta plus několik dalších drobností rozhodně ten pohodlnější ze dvou DPS speců DK. Na rozdíl od Unholy, kde cca 45% DPS tvoří jen DoTky a pet, má Frost nepochybně největší výhodu v burstu (spočívá pouze v popnutí 2 instantních cooldownů, snadné načasování). Druhou velkou výhodou je AoE CC s minutovým CD, to u dk jinak obecně chybí. A třetí, drobnou výhodou je potom ještě self healing, protože Frost nemá, blood runy, ale trvale death runy, může použít v řadě namísto 2 death striků 3 (jeden= 18k+ heal). Rozdílů je samozřejmě hodně, tohle jen to nejpodstatnější. A neyvýhody, viz Unholy část.

 

2.  Talenty

2.1  Buildy


Obecně nejpoužívanější PvP build, který asi uvidíte na většině kvalitních Frost DK je tento:
http://www.wowhead.com/talent#j0hZGcRrfzRd0ufM:mMa0qb0Mm

Pro PvE DPS potom tento pro 2-handed DK:
http://www.wowhead.com/talent#j0hZGcorfuRzbuch:mMa0qm0Mm

A pro DW DK tento (pure DPS):
http://www.wowhead.com/talent#j0hZGI0MfuRzfzch:mMa0qm0Mm

Nebo tento (s Mind Freezem):
http://www.wowhead.com/talent#j0hZGI0rfuRzfzco:mMa0qm0Mm

 

Nicméně v PvP dává rozdělení talentů u Frost DK poměrně velký prostor polemice, hned několik dalších verzí uplatníte takřka stejně dobře, v mnohých specifických případech dokonce lépe.
 

Rime namísto On a Pale Horse, lehké navýšení DMG na úkor mobility:
http://www.wowhead.com/talent#j0hZGcorfdRd0ufM:mMa0qb0Mm

Epidemic namísto Virulence, výhoda při bojích s velkým množstvím kontrolů, cílem často mimo LoS apod. na úkor DoTek:
http://www.wowhead.com/talent#j0hZGcRrfzRd0ubG:mMa0qb0Mm

Hand of Doom namísto Desecration, silence jednou za minutu na úkor uholy ground a disease DMG:
http://www.wowhead.com/talent#jbh0bZGcRrfzRd0ud:mMa0qb0Mm

 

2.2  Glyphy
 

U všech buildů už jsou glyphy nastevené, ale pro pořádek.


Prime:

Tady není vůbec co řešit, jediná možná konstelace pro PvP i PvE.
 

Glyph of Frost Strike

Glyph of Obliterate

Glyph of Howling Blast
 

Major:

Situace podobná, takřka totéž pro PvP i PvE.
 

Glyph of Anti-Magic Shell

Glyph of Hungering Cold

Pro PvP pak jako třetí:  Glyph of Dark Succor

A pro PvE:  Glyph of Pestilence

 

Minor:

Opět není co řešit.
 

Glyph of Horn of Winter

Glyph of Blood Tap

Glyph of Resilient Grip

 

3.  Gear

3.1  Staty


Pro 2-Hand PvP platí:

Hit Cap  >  Spell Penetration Cap  >  Strength  >  Haste  >  Mastery  >  Critical  >  Expertise 
 

Pro Dual Wield PvP platí:

Hit Cap  >  Spell Penetration Cap  >  Strength  >  Mastery  >  Critical  >  Haste  >  Expertise 



Pro 2-Hand PvE platí:

Hit Cap  >  Expertise Cap  >  Strength  >  Haste  >  Mastery  >  Critical  >  Agility
 

Pro Dual Wield PvE platí:

Hit Cap  >  Expertise Cap  >  Strength  >  Mastery  >  Critical  >  Haste  >  Off-hand Hit Cap  >  Agility

 

Jak v PvP tak v PvE proto volíte gear vždy s následující preferencí:


2-Hand:   strength  >  haste  >  mastery  >  critical  >  agility

Dual Wield:   strength  >  mastery  >  critical  >  haste  >  agility

 

3.2  Dual Wield vs. 2-Hand

PvP nemáte na výběr, off hand pro DK u vendora chybí, takže pokud nechcete zplatit 1500 conquest pointů navíc, budete hrát s 2-handou.

PvE ale resolutně doporučuju dual wield, řádově má DPS o několik (>5) procent vyší.

 

3.3  Capy


PvP :

Hit:  + 5%  hit chance, cca 600 hit rating

Spell penetration:  195  spell penetration (rezistence s pala aurou)

Expertise:  v PvP cap nemá, neřešit

jinak:

97  spell penetration- soft cap (full ressist)

240  spell penetration- hard cap (mage armor + pala aura)

 

PvE s 2-Hand :

Hit:  +8%  hit chance, cca 860 hit rating

Expertise:  +6,5%, 26 expertise, cca 780 expertise rating

Spell Penetration:  v PvE nemá smysl, neřešit


 

PvE s Dual Wieldem :

+3% hit chance máte z talentu Nerves oof Cold Steel, potom potřebujete:
 

Hit:  +5%  hit chance, cca 600 hit rating (soft cap)
       +24% hit chance, cca 2880 hit rating (hard cap pro off hand)

Expertise:  +6,5%, 26 expertise, cca 780 expertise rating

Spell penetration: opět, v PvE nestackovat

 

3.4  Runeforging


Nejprve runeforge na základní capy, potom na atribut s největším benefitem (haste pro 2-hand, mastery pro dual wield).

Viz  3.1 (Staty)  a  3.3 (Capy).

 

3.5  Gemy
 

Meta:  54 strength + 3% critical DMG  (Reverberating Shadowspirit Diamond)

Red:  40 strength  (Bold Infernal Ruby)

Yellow:  2-Hand:  20 strength + 20 haste  (Fierce Ember Topaz)

             Dual Wield:  20 strength + 20 mastery  (Skillful Ember Topaz)

Blue:  40 hit rating  (Rigid Ocean Sapphire)  nebo  60 spell penetration  (Stormy Ocean Sapphire), podle potřeby

 

3.6  Enchanty


PvP:

2-Hand: Rune of the Fallen Crusader

Main Hand: Rune of the Fallen Crusader

Off Hand: Rune of Razorice
 

Head:  60 Str + 35 Resilience

Shoulders:  50 Str + 25 Resilience

Back:  70 Spell Penetration

Chest:  40 Resilience

Bracers:  50 Str

Gloves:  50 Str

Legs:  190 AP + 55 Critical

Boots:  50 Haste

 

PvE:

2-Hand: Rune of the Fallen Crusader

Main Hand: Rune of the Fallen Crusader

Off Hand: Rune of Razorice
 

Head:  60 Str + 35 Mastery

Shoulders:  50 Str + 25 Critical

Back:  65 Critical

Chest:  20 All stats

Bracers:  50 Str

Gloves:  50 Str

Legs:  190 AP + 55 Critical

Boots (2-hand):  50 Haste

Boots (dual wield): 50 mastery

 

4.  Profese
 

V současnosti jsou už bonusy většiny profesí vyrovnané, v zásadě přichází v úvahu všechny následující:


Ideálně (s bonusem k síle):

Blacksmithing

Enchanting

Jewelcrafting

Leatherworking

Inscription

 

Ale využijete i bonusy u:

Alchemy (ne v PvP)

Engineering

Tailoring

Skinning

 

Bonusy všech ostatních profesí znamenají pro Frost DK minimální benefit, doručuju se jim vyhnout.

 

5.  Rotace
 

Spíš než Rotation se od Cataclysmu používá termín Priority-Based Playstyle. Rigidní rotace, jak jsme je znali dřív už totiž opravdu nejsou takřka k použití a hráč hráč (nejen DK) musí vycházet primárně z priority jednotlivých abilit a spellů.


Pro single target potom platí:

Obliterate s Killing Machine > Frost Strike s Runic Power Capem > Rime > Obliterate > Frost Strike > Horn of Winter


Pro multiple target (AoE DPS) potom platí:

Death and Decay > Pestilence > Howling Blast > Frost Strike > Horn of Winter


Řízení se těmito schématy vám zajistí maximální možné DPS (jsou samozřejme do jisté miry irelevantní v PvP, kde hraje roli celá řada dalších faktorů).

 

6.  Consumables
 

Flask: 300 Strength (Flask of the Titanic Strength)

Potion: 1200 Strength for 25 seconds (Golemblood Potion)

Food: 90 Strength (Beer-Basted Crocolisk / Fortune Cookie / Seafood Magnifique Feast)

 

7.  Playstyle

7.1  Tipy
 

Používejte macro  /cast [@focus] spellname  pro následující spelly: Death Grip, Mind Freeze, Gnaw, Strangulate, Chains of Ice, Leap, Dark Simulacrum.
 

Při používání Glyphu of Resilient Grip jsou pouze některé buffy/debuffy považovány za imunitu (např. kořeny nebo deterence huntera nejsou), a sice následující: Divine Shield, Ice Block, Banish, Cyclone, Blessing of Protection, Pillar of Frost.
 

Lichborne může být mimo imunity na fear použit k mnoha dalším věcem. Oodstraní: Mind Control, Seduce a jakoukoli formu fearu a působí jako imunita vůči: Sapu, Hexu, Polymorphu.
 

Soupeři se vás v aréně budou pravděpodobně snažit zabít ve chvíli, kdy váš  Summon Ghoul bude na cooldownu, vězte, že k doplnění si životů přes Death Pact můžete použít i Gargoyle (viz 7.2 Makra).
 

Naučte se zcela ovládat svého peta, často se podceňuje, málokdo ví, že za Unholy DK přes 30% veškerého DMG způsobuje pet. Navíc je to vynikající způsob jak v aréně udržet soupeře v combatu, aby se nemohl doplnit (aniž byste mu např. skrze Water Shield doplňovali manu).
 

Death and Decay je vynikající spell, když potřebujete healerovi přerušit pití. AoE a má dosah 30 yardů, např. v Nagrand Aréně, když stojíte uprostřed, můžete přerušit doplňování soupeři za kterýmkoli sloupem.
 

Dark Simulacrum funguje skrze imunity jako např. Divine Shield nebo Ice Block. I pokud ho použijete v průběhu této imunity, přístí spell se zkopíruje.
 

Death Grip může posloužit i jako vynikající interrupt (viz macro /use [@focus] Death Grip).
 

Pokud Warrior použije Bladestorm, přitáhněte Death Gripem dalšího soupeře do AoE a použijte Chains of Ice, pro zvýšení tlaku. Pokud je to enemy, přitáhněte naopak warriora s Bladestormem pryč od svých spoluhráčů pro zmírnění tlaku.
 

Mějte na paměti, že jak Death Grip tak Mind Freeze může negovat Grounding Totem, dávejte si na něj proto pozor.
 

Anti-Magic Shell nechrání pouze před kouzly (magic), ale take před poisony nebo např. Maimem od druida.
 

Nabindujte si Dark Command k nejpoužívanějším útokům, tato abilita vás nic nestojí, nespotřebuje global cooldown a má 30 yardů range, je to vynikající způsob, jak v aréně udržovat v combatu healery (navíc při ní procuje Unholy Strength).
 

Váš Ghoul i Gargoyle získávají staty na základě výše vašich v momentě summonu, summonujte proto až po použití buffů jako Heroism, Bloodlust, Unholy Frenzy nebo například trinketů.
 

Mějte vždy v inventáři navíc zbraň s řetězem proti disarmům, pokud uvidíte, že např. Warrior změnil Stance na Defensive, použije pravděpodobně Disarm, nasaďtě si na chvíli druhou zbraň a ušetříte si 5 sekund odzbrojení.
 

Festering Strike prodlouží duration vašich Diseases i přes Anti-Magic Shell.
 

Při procu Sudden Doomu můžete získat navíc 20 runic power, pokud ho použijete k léčení peta.
 

Protože Unholy Frenzy působí DMG každé 3 sekundy po dobu půl minuty a lze ho dát i na spoluhráče, můžete ho využít jako vynikající prevenci Crowd Controlů nebo jeho odstraněnív rizikových situacích.
 

Silence Death Knightovi zabrání léčit se skrze Lichborne, pamatujte na to jak v ofenzivních tak i defenzivních situacích.
 

Mind Freeze se považuje za spell, můžete ho proto použít k odstranění Spell Reflectu z warriora.
 

K nastackování všech 5 Dark Infusion vám stačí 80 Runic Power, pokud je použijete k healingu peta.
 

Nezapomínejte, že při Lichbornu jste Undead, priest na vás může použít Shackle nebo paladin Turn Evil. Včas proto Lichborne vždy zrušte (viz makra).

 

7.2  Makra


Dark Command v PvP:

Unholy:

#show scourge strike
/startattack
/cast scourge strike
/cast [@focus] dark command

Frost:

#show obliterate
/startattack
/cast obliterate
/cast [@focus] dark command


Death Pact Gargoyle:

/use [nopet]Raise Dead
/targetexact Ebon Gargoyle
/use Death Pact
/stopmacro [harm]
/targetlasttarget


Shadowfiend:

Na shadowfienda vždy použijte Chains of Ice asap.

/cast [@Shadowfiend, harm, exists, nodead] chains of ice


Lichborne Healing:

/cast !lichborne;
/cast [@player] Death Coil


Zrušení Lichbornu:

/cancelaura Lichborne
 

Summon Ghoul a Dark Transformation v jednom:

Vyvolá peta, pokud je už vyvolaný, použije Dark Transformation.

/cast [nopet] raise dead; !dark transformation
 

Stun Focusu:

Přikáže petovi leapnout focus a použít stun, důležité CC za Unholy v aréně

/cast [@focus] Leap
/cast [@focus] Gnaw

 

Vypnutí / zapnutí automatického používání abilit peta (claw):

/petautocasttoggle Claw


Startattack s Howling Blastem:

#showtooltip Howling Blast
/Startattack
/cast Howling Blast

 

Strangulate a Mind Freeze na jednom Bindu s modifikátorem:

#showtooltip Mind Freeze
/cast [modifier:shift] Strangulate; Mind Freeze


Summon Ghoul s Pillar of Frost:

#showtooltip Pillar of Frost
/cast Pillar of Frost
/cast Raise Dead

 

7.3  Setupy
 

V zásadě jsem zastáncem názoru, že v dněšní době globalizace repertoárů jednotlivých classů už setup není tak podstatný jako dřív a lze hrát téměř ve všech kombinacích (zvlášť když vidím na armory ty extrémy jako např. 3x arms warrior 3v3- 2700 rating, hunter a fury warrior 2550 v 2v2 apod.) . Faktem nicméně zůstává, že některé kompilace poskytují nesporně řadu výhod, tak pár těch osvědčených, kterými určitě nic nezkazíte:
 

PHD: DK/Marksmanship/Holy Paladin

TSG: DK/Arms/Holy Paladin

Shadowcleave: DK/Affliction/Resto Druid nebo Shaman

Boringcleave: DK/Discipline/Holy Pala nebo Resto Shaman

Eboncleave: DK/Feral/Holy Paladin

Shadowplay: DK/Shadow Priest/Healer

 

7.4  Addons
 

Pokud jde o addony specificky pro DK, jde na prvním místě o Runy. K jejich sledování můžete použít celou řadu addonů, příkladem:

DocsDebugRunes

 

 

 





 

Magic Runes








 

RuneWatch

 

 


 


 

Na druhém místě pak tracking Necrotic Striku:

NecroticTrack



 

 

Poslední, co vám nejspíš za DK v UI bude scházet jsou nějaké timery Diseases, doporučuju použít Power Auras:

Power Auras

 



 

 

Zdroje:

http://elitistjerks.com/f47/t36638-death_knight_pve_dps/

http://www.arenajunkies.com/topic/191453-dk-basics/